היום הגורלי של יוון: "להיות או לא להיות בגוש האירו?"

    דוד לזר No Comments on היום הגורלי של יוון: "להיות או לא להיות בגוש האירו?"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יוון עומדת היום (ראשון) פנוי יום גורלי שבו יכריעו האזרחים האם להמשיך ולהיות חלק מגוש האירו או לא.

    כבר ב-07:00 הבוקר נפתחו הקלפיות בכל רחבי יוון וכותרות העיתונים זועקות: "להיות או לא להיות בגוש האירו?".

    הערכה ביוון היא כי ראש הממשלה ציפראס יתפטר אם הציבור יבחר "כן" – ויתמוך בהמשך ההגבלות הכלכליות על המדינה, בהן העלאת מסים וקיצוץ בפנסיות. הצבעת "לא" עלולה לסמן את סוף דרכה של יוון בגוש האירו ולהחזיר את המדינה למטבע הדראכמה. הסקרים בשלב זה צמודים מאוד והמחלוקות הפנימיות בין תושבי יוון הולכות ומתגברות.

    אמש התכנסו המונים תומכי ה"לא" מול הפרלמנט בכיכר העצמאות. ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, הבטיח להם ש"לא" הוא המפתח לעסקה טובה יותר שתשמר את הגאווה הלאומית היוונית. "דמוקרטיה היא חירות, היא הפתרון", אמר ציפראס. "הלילה אנחנו חוגגים את ניצחון הדמוקרטיה. יקרה מה שיקרה בשני, אנחנו כבר ניצחנו".

    במרחק לא רב משם התכנסו תומכי ה"כן" שמבקשים להישאר חלק מהאיחוד האירופי. "אני קורא לכל אזרח יווני ולכל אזרחית יוונית, בלי קשר לשיוך המפלגתי שלהם, לעמוד מאוחדים כעם אחד ולהצביע 'כן' כדי שיוון תישאר באירופה ובגוש האירו", אמר יו"ר האופוזיציה, אנתוניוס סמראס.

    וכעת לסקרים: הסקרים האחרונים מראים מאבק צמוד. 44% אומרים שיצביעו כן, 43% אומרים שיצביעו לא, 13% עדיין מתלבטים. גם היום, כמו בכל ימי השבוע שעבר, השתרכו תורים ארוכים מול הכספומטים, שבמקרה הטוב פלטו 60 אירו בלבד לכל יווני שביקש להשתמש בכסף שחסך או הרוויח.

    כמו המוני תושבי יוון – גם אנחנו נמתין עד הערב לתוצאות האמת.



    0 תגובות